طرح درآمدزایی شرکت USANA (قسمت اول)
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
طرح درآمدزایی شرکت USANA (قسمت اول)
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:29 | بازدید : 1308 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

طرح درآمدزایی شرکت USANA (قسمت اول)

با توجه به درخواست بسیاری از خوانندگان وب سایت تصمیم گرفتیم طرح بازپرداخت شرکت USANA را همراه با ارائه توضیحات کلی در مورد شرکت ارائه دهیم . یکی از دلایلی که باعث گردید تا طرح درآمدی این شرکت را بررسی نماییم ، مقایسه آن با پلن درآمدی شرکت کوئست از سوی برخی خوانندگان بود، بدین صورت که طرح درآمدی شرکت کوئست با طرح درآمد زایی شرکت USANA یکسان می باشد.

شرکت USANA یکی از شرکت های بزرگ و مطرح در زمینه فروش مستقیم می باشد. این شرکت توسط دکتر مایرون ونتز ، متخصص در زمینه های میکروبیولوژی و ایمینولژی در سال 1992 تاسیس گردید این شرکت از نظر میزان فروش در سال 2009 در رده سی و یکم قرار دارد.

این شرکت در سال 1996 وارد بازار سهام نزدک شد و در 3 ژانویه 2011 سهام خود را از نزدک به بازار سهام نیویورک انتقال داد. در سال 1998 فروش این شرکت از مرز 100 میلیون دلار گذشت. این شرکت به مدت 3 سال پیاپی در لیست 200 شرکت برتر کوچک مجله فوربس قرار گرفته است. محصولات این شرکت در سطح کشوری و ایالتی نشان بهترین محصول را به خود اختصاص داده اند.

طرح درآمد زایی این شرکت سالیان پیاپی از سوی توزیع کنندگان به عنوان بهترین طرح درآمد زایی انتخاب گردیده است. این شرکت هم اکنون در 14 کشور دارای شعبه می باشد. کشور هایی نظیر کره، ژاپن، مالزی، کانادا.....

محصولات این شرکت طیف وسیعی را در بر گرفته است اما تخصص این شرکت بر روی تولید مکمل های غذایی و رژیمی می باشد محصولات این شرکت از موسسه غذا و داروی آمریکا و بسیاری از موسسات معتبر دیگر تاییده دریافت کرده است.

 

طرح بازپرداخت این شرکت یک طرح باینری بر اساس حجم فروش محصولات می باشد. در این شرکت که از طیف محصولات مصرفی بسیار وسیع برخوردار می باشد، هر محصول دارای یک امتیاز و حجم فروش مشخص  (SVP=Sale Volume Point) می باشد.

به طور کلی می توانیم راه های مختلف کسب درآمد از این شرکت را به 4 دسته تقسیم کنیم:

·         سود خرده فروشی

افراد در این شرکت می توانند محصولات را با قیمت عمده فروشی خریداری نمایند و به قیمت خرده فروشی به مشتریان خود ارائه دهند.

 

·         پورسانت هفتگی

این پورسانت که به صورت هفتگی پرداخت می شود از حجم فروشی ایجاد می گردد که در هفته درسازمان فروش هر فرد صورت می گیرد

 

·         پاداش تطابقی

در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد

 

·         پاداش راهبری

به صورت هفتگی پرداخت می گردد

 

·         پاداش نخبگان

هر 3 ماه به 25 فرد پر درآمد شرکت پرداخت می گردد

 

هر فرد به دو صورت می تواند وارد این شرکت شود، حالت اول تنها به صورت مشتری می باشد (preferred customers)، این شخص تنها توانایی خرید محصول را دارد، محصولاتی که این شخص خریداری می کند به قیمت عمده فروشی می باشد. محصولاتی که در حالت اشاره شده خریداری می شود برای مصرف شخصی یا فروش جهت کسب سود خرده فروشی می باشد. شخصی که در حالتpreferred customer  قرار دارد توانایی تشکیل سازمان فروش را ندارد.

حالت دیگری که هر شخص می تواند وارد شرکت شود حالت "همکار" یا "شریک" (Associate) نام دارد.شخص در این حالت توانایی تشکیل سازمان فروش دارد. در هنگام ثبت نام در فرم قرارداد گزینه ای با نام "توزیع کننده" (distributor) وجود دارد که هر شخص که توانایی فروش مقدار زیادی از محصولات شرکت را دارد، آن را انتخاب می کند.

تا اینجا متوجه شدیم که هر شخص بدون تشکیل سازمان فروش از طریق خرده فروشی محصولات توانایی کسب درآمد از این شرکت را دارد.

شخص بعد از ثبت نام و پر کردن فرم قرارداد، صاحب جایگاه تجاری خود (BC=Business center) می گردد. برای فعال شدن جایگاه تجاری و گرفتن درآمد از آن جایگاه شخص باید محصولاتی برابر200 امتیاز به صورت یکجا یا به مرور زمان از شرکت خریداری نماید. امتیاز محصولاتی که توسط مشتریانی (Preferred customer) که شخص معرفی می کند نیز در مورد 200 امتیاز محسوب می گردد. طرح درآمدی شرکت باینری می باشد

تنها در صورتی جایگاه های 002 و 003 هر شخص فعال می گردد که مجموع امتیازات محصولات فروش رفته توسط هر شخص در مدت 6 هفته به 400 امتیاز برسد. د ر صورتی که شخص به امتیاز اشاره شده در مدت تعیین شده دست پیدا نکند این دو جایگاه از دست می رود.

هر شخص برای اینکه بتواند پورسانت هفتگی خود را دریافت کند باید هر چهار هفته 100 امتیاز از محصولات را به فروش برساند و در صورتی که شخص جایگاه های 002 و 003 خود را نیز فعال کرده باشد باید در مدت 4 هفته 200 امتیاز از محصولات را بفروش برساند.

طرح درآمدی این شرکت به گونه ای است که وابسته به افزایش تعداد اعضا نمی باشد چون پورسانت دهی بر پایه حجم فروش محصولات می باشد. به عنوان مثال در این طرح شما سازمان فروشی متشکل از 10 نفر ایجاد می کنید ، در این سازمان حتی اگر یک نفر به آن اضافه نگردد شما باز هم به صورت هفتگی بر اساس حجم فروش گروهی (GSV=Group Sale volume) درآمد کسب خواهید کرد جدول پورسانت دهی این شرکت به قرار زیر می باشد:

 

 

 

هر امتیاز برابر با یک دلار می باشد. در ازای برابری هر دو سمت چپ و راست در اعداد اشاره شده در بالا ، رقمی که در ستون سمت راست نوشته شده است درآمد شخص خواهد بود . به عنوان مثال اگر شخص 250 امتیاز در چپ و 250 امتیاز در راست داشته باشد، کمیسیون او برابر با 40 دلار خواهد بود.

حداکثر امتیازی که در ازای آن کمیسیون پرداخت می گردد 5000 می باشد. در صورتی که امتیاز بیش از 5000 باشد ، مقدار باقیمانده به هفته بعد انتقال داده می شود و چیزی اصطلاحاً سوخت نمی شود.

شرکت USANA برنامه "خرید خودکار" را نیز در طرح خود هم برای Associate و هم برای preferred customer ارائه کرده است. برنامه خرید خودکار عبارت است از خرید مقدار مشخصی کالا به صورت ماهیانه برای مصرف شخصی یا برای فروش، مقدار و انتخاب این گزینه کاملا اختیاری بوده و فرد در صورت تمایل می تواند فرم آن را از شرکت تهیه کرده و لیست کالاهای مورد نیاز ماهیانه اش را در آن نوشته و شرک نیز در پایان یا اوایل ماه کالا های درخواستی را برای شخص ارسال می کند. شخص هر زمان که مایل باشد می تواند این درخواست را ابطال نماید.

هر جایگاه تجاری (BC) در صورتی که به سقف امتیاز ماهیانه (5000) دست پیدا کرد، از سوی شرکت یک مجوز ورود دوباره (Re-entry) دریافت خواهد کرد، بدین معنا که شخص می تواند در هر کجای سازمان فروش خود که مایل می باشد دوباره ورود پیدا کند. هر جایگاه به طور کلی تنها 2 مجوز ورود دریافت خواهد.

در قسمت دوم به پاداش های شرکت USANA اشاره خواهیم کرد.




موضوعات مرتبط: انواع طرح درآمد زائی , ,

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 153
:: بازدید ماه : 399
:: بازدید سال : 1633
:: بازدید کلی : 27381